• у дітей необхідно розвивати пізнавальний мотив (бажання навчитися і дізнатися), а також конкретну навчальну мету (розуміння того, що саме потрібно освоїти і з’ясувати);
  • учні повинні виконувати певні дії, для того, щоб набувати відсутні знання і вміння;
  • учнів потрібно націлити на знаходження і засвоєння способів дій, що дозволяють свідомо застосовувати набуті знання;
  • у школярів повинно формуватися вміння контролювати дії не тільки після завершення, але також в процесі виконання навчальних завдань;
  • в навчальний процес необхідно включення вирішення життєвих і актуальних завдань.
  • Діяльнісний підхід Леонтьєва є основою розвиваючого освіти, яке отримало продовження в системі В. Давидова. Крім цього, дане вчення має лежати в основі сучасного навчально-методичного комплекту з кожного предмету.


    Справа в тому, що в процесі навчання на першому місці тоді буде знаходитися не стільки накопичення вмінь та знань і формування навичок в учнів у вузькій області, а в більшій мірі становлення кожної особистості, “самобудови” у навчальній діяльності. Причому найважливішим є участь дитини не в індивідуальній діяльності, а в колективній, спільній з іншими. Тому що основними завданнями процесу навчання є формування і становлення громадської свідомості та особистості дитини.
    Саме тому діяльнісний підхід в освіті має стати основним. Його основний і базовий принцип полягає в тому, що в навчальному процесі дитина повинна виступати суб’єктом, а не об’єктом маніпуляцій вчителя.

    Дуже важливо це враховувати в початкових класах, оскільки для молодшого шкільного віку провідний тип діяльності – навчальна діяльність . І результатом її має стати, перш за все, зміна учня, його особистісний розвиток. Тому діяльнісний підхід – це унікальна концепція, при застосуванні якої предметом змін є сама дитина, тобто суб’єкт, який здійснює дану діяльність. Ця концепція повертає дитину на себе самого, вимагає обов’язкової рефлексії та самооцінки.
    Рекомендації для педагогів, що будують навчальний процес на основі діяльнісного підходу
    перше, новий матеріал потрібно вводити доступно і наочно , розповідаючи та показуючи.
    друге, необхідно організовувати дослідницьку діяльність дітей, щоб учні “додумувалися” самі до вирішення основної проблеми уроку, а також вчилися пояснювати, як діяти в конкретних умовах.
    По-третє, процес навчання повинен обов’язково бути творчим, що сприяють розвитку особистості дитини.
    четверте, в навчальному процесі потрібно формувати практичні дії або розумові.
    п’яте, педагог зобов’язаний мотивувати учнів, щоб вони самостійно ставили перед собою цілі і завдання, а також знаходили шляхи і способи їх досягнення. Завдяки цьому, діти зможуть організовувати оптимально свою діяльність. Крім цього, вчитель повинен допомогти кожному сформувати вміння й навички самоконтролю та самооцінки.
    шосте, навчання має обов’язково випереджати розвиток, щоб матеріал був актуальним і необхідним.
    В цілому, потрібно зробити наступний висновок. Діяльнісний підхід має стати основою будь-якого навчального процесу в сучасних установах.

    http://stylezhinki.ru/osobistist/8214-dijalnisnij-pidhid-u-navchanni.htmlhttp://ua.textreferat.com/referat-888.html